Social Media MarketingInteractie met uw doelgroep

 

Interactie met uw doelgroep

Social media marketing is ontzettend geschikt om de interactie aan te gaan met uw doelgroep. Tot slot van rekening is mond-tot-mond reclame een van de meest effectieve manieren om uw naamsbekendheid en merkloyaliteit te vergroten. Om optimaal te kunnen profiteren van social media heeft u een goed doordachte social media strategie nodig.

Unieke merkbeleving

Social media marketing is ontzettend geschikt om de interactie aan te gaan met uw doelgroep. Tot slot van rekening is mond-tot-mond reclame een van de meestMet een actieve en professionele social media profiel zet u uw bedrijf op de kaart en geeft u de doelgroep de mogelijkheid om makkelijk met u in contact te komen. Met aansprekende content draagt social media bij aan een unieke merkbelevig. U kunt er ook voor kiezen om op verschillende platformen te starten met advertentiecampagnes. Hier vergroot u het bereik op een effectieve en gerichte manier. Virtue Online Marketing verzorgt marketing op elk social media platform dat bestaat. Denkt u hierbij aan Pinterest, Twitter, Instagram, LinkedIn of Facebook is. effectieve manieren om uw naamsbekendheid en merkloyaliteit te vergroten. Om optimaal te kunnen profiteren van social media heeft u een goed doordachte social media strategie nodig.

Social media marketingstrategie

De mogelijkheden van social media marketing om te bouwen aan relaties met de doelgroep(en) worden door steeds meer bedrijven ontdekt. Wat ook de reden is waarvoor social media wordt ingezet, de eerste stap is het bedenken van een social media marketingstrategie. Hierin wordt beschreven op welke manier optimaal gebruik kan worden gemaakt van de mogelijkheden van social media Samen met jou doorlopen we de volgende stappen:

1: Doelstellingen bepalen

Wat wil je met social media bereiken? Welke doelstellingen zijn er al? Zijn deze doelen realistisch? Hoe meten we het succes van social media? Deze vragen worden tijdens de eerste stap beantwoord. Organisaties die nog geen antwoord hebben op deze vragen helpen we in deze fase met het bedenken van haalbare doelstellingen.

2: Bepalen middelen en tone of voice Het is bekend wat de doelstellingen zijn. Nu adviseert Sageon in de manier van communiceren, welke tone of voice past het beste? We adviseren je in de keuze in social media platformen zoals Facebook, Google+ en YouTube. Is het verstandig om op alle social media kanalen aanwezig te zijn, of kies je bijvoorbeeld alleen voor LinkedIn en Twitter?

3: Inrichten, monitoren en plannen Tijdens de derde stap wordt bepaald wie welke taken op zich neemt. Ook wordt actief bijgehouden wat er over relevante onderwerpen wordt gezegd. Zo mis je bijvoorbeeld nooit meer een Tweet of Facebook bericht waarin jij of jouw organisatie wordt genoemd. Social media berichten worden vooruit ingepland om tijd te besparen.

4: Rapporteren en bijsturen Tenslotte in het belangrijk om te meten welke berichten van jou (of van je concurrenten) goed scoren. Welke berichten krijgen veel aandacht en trekken bijvoorbeeld veel bezoekers naar je website? Sageon rapporteert periodiek en stuurt aan de hand van rapportages waar nodig bij.

Heeft u vragen?

Vul hier uw naam en telefoonnummer in

Gratis Online Quick Scan aanvragen!

Benieuwd naar de mogelijkheden van uw website? Denkt u dat deze geoptimaliseerd is, maar wilt u weten of dit goed is gebeurd? Zet u momenteel marketing in, maar wilt u deze door een Google Partner laten analyseren? Vul hieronder uw gegevens in en wij analyseren kosteloos uw campagnes of website!

Ik wil gratis rapport